![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#31 (permalink) | |
|
|
Quote:
De schijf in een externe HD stoppen gaat ws niet werken, want dat deed hij in je MB ook niet. Maar liever even zeker weten. Zoals ik al gezegd heb wordt het ws in de vriezer met dat ding. Desnoods laten draaien in de vriezer. Platters uitwisselen is de volgende stap. Maar dat gaat jou denk ik niet lukken. __________________ |
|
|
|
|
| Sponsored Links (To remove this banner, please register.) |
|
|
#32 (permalink) |
|
3BR Tuner
|
Ja of ie fysiek stuk is weet ik dus niet zeker, maar hij ziet hem nu niet meer. Kan dat te maken hebben met dat schijfherstel afbreken?
Op een gegeven moment hoorde ik een zacht tikje, periodiek terugkerend, zelfde interval. Zat een seconde of 4 a 5 tussen denk. In wat voor zin zou zo'n schijf in de vriezer leggen helpen? Wat veranderd er dan? PS: thanx voor de hulp so far ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#33 (permalink) |
|
|
De schijf is mechanisch versleten waardoor toleranties in het regelsysteem van de kop worden overschreden. Maw de kop kan geen vaste positie behouden tov de data op tracks. Afkoelen vermindert speling op bewegende delen en zorgt ervoor dat het mechaniche systeem minder wiebelig is zodat het regelsysteem de schijf juist kan controleren.
Je hebt dus zeer kort de tijd voordat de lagers opwarmen en hun speling hernemen. __________________ |
|
|
|
|
|
#34 (permalink) |
|
3BR Tuner
|
Okee, dus wat te proberen is:
-schijf in een zakje in de vriezer knallen -eruit halen, snel in externe behuizing doen -aan mac koppelen, die zou hem moeten zien als externe schijf? moet dit nog met een speciaal programma oid? -belangrijkste shit kopieren geeft dat periodiek tikken nog een indicatie van wat er stuk kan zijn? __________________ |
|
|
|
|
|
#36 (permalink) |
|
Fucked
|
Hoorde van me moeder , dat haar vriendin een klein zaakje kent ergens in de buurt van Bergen op Zoom , dat die je data kunnen recoverren voor een kleine €200,-. Het is echt serieus. Want die vriendin heeft het ook al eens vaker laten doen. Vond het zelf ook een belachelijk lage prijs , maar het schijnt toch ιcht te werken.
![]() Ik ga mijn best doen , en ga wat meer info vragen etc. Heb zelf ook nog 2 schijven liggen die ' dood ' zijn. Daar op uitproberen. Ik laat het jullie het zo vlug mogelijk weten. ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#39 (permalink) | |
|
3BR Tuner
|
Quote:
Ga morgen die methode van xander proberen, als dat niet mag baten moet ik het uit handen geven. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#43 (permalink) | |
|
|
Quote:
![]() Geloof mij. Stop hem in een externe HD behuizing en doe er een aantal afgesloten zakjes omheen. Laat hem even minimaal een nachtje (liefste 24h) in de vriezer liggen. Zorg dat de HD op full speed (USB2.0 / fire-wire) aan je computer is aangesloten, omdat je niet veel tijd hebt. Laat de gripzakjes zitten ivm condens! Leg de HD behuizing op de zijkant neer! En pompen met dat ding. Eventueel kan je de schijf in de vriezer laten draaien. Owja, uiteraard eerst de belangrijke data kopieren. __________________ Last edited by Xander; 30-09-2008 at 20:01. |
|
|
|
|
|
|
#47 (permalink) | |
|
3BR Tuner
|
Quote:
http://www.informatique.nl/445067 __________________ |
|
|
|
|
|
|
#48 (permalink) |
|
Registered User
|
Joost, dat heet Target Disk Mode. Hier staat het uitgelegd:
http://support.apple.com/kb/HT1661 __________________ |
|
|
|
|
|
#49 (permalink) | |
|
3BR Tuner
|
Quote:
Ga nu een externe lezer halen. Xander: hij zou dan dus gewoon in finder moeten verschijnen? Nog extra software voor nodig oid? Mocht ie niet in finder verschijnen. __________________ |
|
|
|
|
|
|
#50 (permalink) | |
|
|
Quote:
Haal wel een USB2.0 of firewire behuizing! __________________ |
|
|
|
|
|
|
#53 (permalink) |
|
vuole un
|
Om je moed in te spreken; zo is het bij mij ook een keer gelukt. Ik had een Maxtor 160GB, ding was ineens naar de klote. Tikken, bestanden weg enzo, mn PC was toen ook vet langzaam.
Toen de interne HD in zakje gedaan, in de vriezer gelegd en met een andere HD de PC weer lopend gekregen, dus OS daar op geknald. Daarna de schijf uit de vriezer gehaald, als slave aangesloten en toen als een gek leeggetrokken. Er waren een aantal bestanden die het niet meer deden, althans in de verkenner stonden die bestanden (mp3s) er wel, maar waren ze maar 0kb groot. Later ook nog een keer met een WD250 gehad, alleen die heb ik toen met schijfcontrole gerepareerd, was een beetje vaag want die tikte ook, maar ineens deed ie het weer, althans wel met een aantal bad sectors... Schijf zit nu nog steeds in die PC, die PC een paar maanden geleden nog voor goed geld verkocht. ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#54 (permalink) | |
|
|
Quote:
Het is trouwens wel vreemd dat hij niet tikt en ook niet herkend wordt. Alles goed aangesloten? Gebruik anders diskutility. Weet je het iig zeker. __________________ Last edited by Xander; 02-10-2008 at 14:19. |
|
|
|
|