Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > General Chat > General Chat > Computers, Consoles en Games

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Reply

LinkBack Thread Tools
Old 02-10-2008, 11:39   #31 (permalink)
Registered User

Aplus's Avatar

En het is dan zover. Na Pro 08 zo goed als uitgespeeld te hebben (alles gewonnen etc) is vandaag een nieuw lichtpuntje waar te nemen aan de voetbalhorizon.

Namelijk:

http://www.gamershell.com/download_33628.shtml

Jawel, de demo van PES 2009 . Dit is de PC versie, maar de Xbox 360 versie is ook al uit.

Hij is bij mij nu op 40%, dus ik kan er nog niet veel nuttigs over zeggen, maar dat komt straks wel.

Voor nu, downloaden allemaal!

Het ziet er in ieder geval goed uit!

En de officiele trailer:

EDIT: Ik heb hem binnen, en al tijdje gespeeld. Wat een vet spel . Tijdens het spelen leek het soms net alsof ik 2008 aan het spelen, het gevoel is hetzelfde gebleven. Alleen de acties gaan nu nog soepeler als in 2008, ook scoor je niet meer zo makkelijk van afstand als in 2008. Alleen maar pluspunten vind ik. Ook zijn er meer animaties toegevoegd die ik er heel vet vind uitzien. Zo vragen spelers ook echt om een bal als ze vrijstaan, en als je tegen een tegenstander aanschiet (bijv. ze buik) dan duikt ie ook echt in elkaar. Heel vet gedaan imo.

De spelers lijken ook heel erg, veel meer als in de 2008 versie. Kijk alleen al naar deze 2 screens die ik net heb genomen:

Wel een paar minpunten:
-Bepaalde spelers spelen nog niet bij hun huidige team. Zo speelt Berbatov nog niet bij Man. Utd. Oleguer speelt nog bij Barcelona en Robinho nog bij Real Madrid. Ik hoop dat dit in de echte versie aangepast is, want dit vind ik toch wel een groot minpunt als het zo blijft.
-De opstellingen kloppen ook niet. Als je ziet dat eigenlijk vanaf het begin van het seizoen Pique basis staat bij Barcelona, vind ik dat dit in het spel ook zo hoort te zijn. Helaas zit Pique op de bank, en is hij zelfs behoorlijk slecht ook. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor Van der Vaart.
-Ze hebben alleen de rechten van de kicksen van Puma en Adidas. Omdat ze toch wat speciaals wilden doen ipv zwarte kicksen loopt bijna heel je team met rare kleuren. Bij Man. Utd bijvoorbeeld lopen er 4 op gele kicksen, 2 op groene kicksen, en C. Ronaldo heeft zelfs paarse kicksen. Dit hadden ze best wat subtieler mogen doen vind ik.

Ik heb ook de demo van Fifa 09 gedownload. Als ik ze tegenover elkaar zet zou ik nog steeds PES2009 kopen. PES speelt veel en veel soepeler, terwijl Fifa meer gericht is om hoe het eruitziet (althans, dat vind ik), hoewel de graphics niet eens zoveel beter zijn van Fifa.

Last edited by Aplus; 02-10-2008 at 15:44.
Aplus is offline   Reply With Quote
Sponsored Links (To remove this banner, please register.)
Old 03-10-2008, 02:20   #32 (permalink)
ToetToet

Dennis's Avatar

He tof dat het topic gekickt is !

Ik ben zelf ook wel uitgekeken op pes2008.

Was zelf nogal bang dat 2009 niet veel nieuws zou brengen.. dit denk ik nog steeds btw. fifa ziet er ook goed uit, maar ik ben een pes man en geen fifa man, dus wsh komt 09 ook er ook wel

Old 03-10-2008, 10:51   #33 (permalink)
Registered User

Aplus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dennis View Post
He tof dat het topic gekickt is !

Ik ben zelf ook wel uitgekeken op pes2008.

Was zelf nogal bang dat 2009 niet veel nieuws zou brengen.. dit denk ik nog steeds btw. fifa ziet er ook goed uit, maar ik ben een pes man en geen fifa man, dus wsh komt 09 ook er ook wel

Maar idd, heel veel nieuws brengt het jammer genoeg niet. Ookal denk ik dat de Legend mode heel vet gaat worden. Ik kreeg idd meteen het 2008 gevoel toen ik me eerste potjes speelde. Maakt opzich niet heel veel uit, ik vond 2008 heel vet .

Ik heb ook fifa gespeeld, en dat speelt toch net ff anders, op een negatieve manier.

Misschien dat een mod de topictitel naar Pro evo topic of iets dergelijks kan veranderen?

Old 03-10-2008, 13:15   #34 (permalink)
Jack & Jones slut

Bert's Avatar

Ben hem aan het downloaden voor de PS3 nu, ben benieuwd

Old 03-10-2008, 15:03   #35 (permalink)
Registered User

Aplus's Avatar

Heb me eerste wedstrijd op Top Player gewonnen Barca vs Italie 1-0, kreeg terechte penalty in 88ste minuut

Old 03-10-2008, 15:37   #36 (permalink)
ToetToet

Dennis's Avatar

Ik zou toch wel graag voor pes willen werken eigenlijk,

al die hard speler sinds de 1e versie, heb alle versies liggen, maar bij 2008 vond ik het toch minder worden dan voorheen, ik vind dat er toch nog veel dingen verbeterd kunnen worden, je ziet elk jaar wel wat veranderen , maar niet veel zeg maar.

Wat ik erg vet vind bij fifa is dat de opkomende spelers meegroeien zeg maar, als vb de vervanger van vd vaart toen, was toen onbekend, maar speelt hij goed krijgt hij punten en ontwikkeld hij zich.. erg vet gedaan imo. - puntje NL comp heeft het nog niet bij fifa.

Ik heb zelf nog geen goede lcd tv.. doet ook een hoop wonderen denk, maar hier w8 ik mee tot volgend jaar, (verhuizing) maar uiteraard komt pes 08 er wel denk ik, hehe

Old 03-10-2008, 16:25   #37 (permalink)
Registered User

Aplus's Avatar

Quote:
Wat ik erg vet vind bij fifa is dat de opkomende spelers meegroeien zeg maar, als vb de vervanger van vd vaart toen, was toen onbekend, maar speelt hij goed krijgt hij punten en ontwikkeld hij zich.. erg vet gedaan imo. - puntje NL comp heeft het nog niet bij fifa.
Hoe bedoel je dit? Dat ze met de realiteit meegroeien? Want dat is bij 2008 ookal, kijk maar al die groeistatistiekjes die ik op de eerste pagina heb geplaatst

Old 03-10-2008, 16:30   #38 (permalink)
ToetToet

Dennis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Aplus View Post
Hoe bedoel je dit? Dat ze met de realiteit meegroeien? Want dat is bij 2008 ookal, kijk maar al die groeistatistiekjes die ik op de eerste pagina heb geplaatst
Ja bij de ML ja, niet bij comp

Old 03-10-2008, 18:00   #39 (permalink)
Registered User

Aplus's Avatar

Quote:
Ja bij de ML ja, niet bij comp
i understand Das wel jammer idd, maarja, kan niet alles hebben XD

Old 03-10-2008, 23:51   #40 (permalink)
ToetToet

Dennis's Avatar

True,

ik zou toch graag wat grote verbeteringen zien, of afwisselingen, dingen met overtredingen, met bepaalde spelmomenten enzo.. gewoon dat het niet een nieuwe ge-update versie is zeg maar...

Old 04-10-2008, 17:21   #41 (permalink)
Registered User

Aplus's Avatar

Quote:
True,

ik zou toch graag wat grote verbeteringen zien, of afwisselingen, dingen met overtredingen, met bepaalde spelmomenten enzo.. gewoon dat het niet een nieuwe ge-update versie is zeg maar...
Ja die zijn er weinig idd. Ik vind het publiek wel een hele verbetering, er wordt gezongen en getrommeld, veel meer een voetbalsfeertje dan in 2008. Ook bij de corners, dat het camerastandpunt veranderd vind ik ook goed gedaan. Maar verder idd weinig veranderingen helaas.

Old 05-10-2008, 14:57   #42 (permalink)
ToetToet

Dennis's Avatar

Quote:
Ja die zijn er weinig idd. Ik vind het publiek wel een hele verbetering, er wordt gezongen en getrommeld, veel meer een voetbalsfeertje dan in 2008. Ook bij de corners, dat het camerastandpunt veranderd vind ik ook goed gedaan. Maar verder idd weinig veranderingen helaas.
Ja dat vind ik zonde, betaal je toch weer 60e voor... en wat krijg je, wat kleine dingetjes aangepast thats it, ik vind het makkelijk geld verdienen zo, terwijl fifa echt met verbteringen gekomen is.

Old 10-10-2008, 10:28   #43 (permalink)
Vr0em VroeM

Just.in's Avatar

Ja ik heb ze beide gespeeld, en ik ben nu toch over naar FIFA.
Speelt echt koning nu FIFA en ziet er ook nog eens beter uit dan PES.

http://www.folderontwerp.nl - voor al uw drukwerk!
Just.in is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2008, 23:57   #44 (permalink)
ToetToet

Dennis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Just.in View Post
Ja ik heb ze beide gespeeld, en ik ben nu toch over naar FIFA.
Speelt echt koning nu FIFA en ziet er ook nog eens beter uit dan PES.
Vanavond dus ook beiden gespeeld op een full HD tv, fifa was zeker weten beter, ik ga dus ook voor fifa denk

Old 12-10-2008, 15:18   #45 (permalink)
Registered User

Aplus's Avatar

Quote:
Ja dat vind ik zonde, betaal je toch weer 60e voor... en wat krijg je, wat kleine dingetjes aangepast thats it, ik vind het makkelijk geld verdienen zo, terwijl fifa echt met verbteringen gekomen is.
wat zijn die echte verbeteringen van fifa dan?

Old 12-10-2008, 15:23   #46 (permalink)
ToetToet

Dennis's Avatar

Quote:
wat zijn die echte verbeteringen van fifa dan?
Heb je fifa zelf al gespeeld of niet?

Wat me opviel aan fifa is mbt tot het schieten, dat je veel beter de bal de hoek in kunt sturen, wat je bij pro evo echt mist, verder vind ik fifa er mooier uitzien, en het speelt beter dan pro evo.

Ik heb eerst de pro evo demo gespeeld, en toen fifa, en fifa speelde echt beter. Sowieso vond ik pro evo 09 net pro evo 08.

Deze trouwe pro evo fan stapt dus mooi over

Old 12-10-2008, 15:58   #47 (permalink)
:*

Renz P.'s Avatar

Quote:
Heb je fifa zelf al gespeeld of niet?

Wat me opviel aan fifa is mbt tot het schieten, dat je veel beter de bal de hoek in kunt sturen, wat je bij pro evo echt mist, verder vind ik fifa er mooier uitzien, en het speelt beter dan pro evo.

Ik heb eerst de pro evo demo gespeeld, en toen fifa, en fifa speelde echt beter. Sowieso vond ik pro evo 09 net pro evo 08.

Deze trouwe pro evo fan stapt dus mooi over

Ik heb beide demo's gespeeld ja, weliswaar op de pc. Harde schijf van me xbox zit vol . Maar ik vond Fifa op bepaalde momenten heel erg schokkerig spelen, het camerastandpunt is net niet goed (kan je wel veranderen, maar ik krijg het niet zoals ik het wil), en ik vond het best "donker" eigenlijk.

Ondanks deze negatieve punten ben ik wel gaan twijfelen. Ik vind het namelijk behoorlijk slordig van PES dat heel wat spelers gewoon nog niet bij hun juiste teams staan. Je mag wel verwachten dat Oleguer, die al ruim een maand geleden naar Ajax ging, nu niet meer bij Barca staat. Wat zeggen deze slordigheden over de rest van de game denk ik dan. Ook vind ik dat eerder aangehaalde punt over die kicksen best irritant.

Ik vind tot nu toe PES wel beter/soepeler spelen, maar dit komt misschien omdat ik het op de pc heb gespeeld, waar Fifa dus af en toe schokte. Ik ben dus nog hevig aan het twijfelen, en zit eraan te denken om eerst ff een nieuwe harde schijf te kopen, en dan die demo's te spelen en dan maar zien wat het wordt.

Aplus onder Renz P.'s account

Old 12-10-2008, 16:14   #48 (permalink)
ToetToet

Dennis's Avatar

Camera view point vond ik idd ook ff wennen, maar na een week weet je niet beter.. verder is de balbeheersing veel beter bij fifa, ze voelen elkaar beter aan zeg maar.. je kan meer truucjes and stuff... verder ook echt tov dat bv je spitsen opeens diepgaan en dan hun handje omhoog gooien dat ze de bal willen... ook het koppen zag er heel bruut uit.. ook als je miskopte enzo... daarintegen was pro evo gewoon weer hetzelfde als 08, alleen iets netter..

Old 13-10-2008, 13:53   #49 (permalink)
Registered User

Aplus's Avatar

Ik neem zowiezo al 1 minpunt terug . Ik zag wat foto's van de definitieve versie waarbij Robinho al wel bij City speelt. Hij is als een van de laatste spelers getransferd dus ik verwacht dat het dan ook wel goed komt met de rest.

Wat ik wel echt focking gruwelijk vind aan PES :

Ik neem aan dat er meerdere spelers zijn die zo hun eigen "dingetjes" hebben, heel tof gedaan.

Trucjes ^_^

Last edited by Aplus; 13-10-2008 at 13:58.
Aplus is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2008, 13:57   #50 (permalink)
DE EMHAER BOY!

Wesley S.'s Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Was vroeg altijd een FIFA fan, maar sinds ik PES speel wil ik niet meer anders haha
PES2008 vond ik al heel erg tof, dus deze word ook zeker aangeschaft

Ziet er vet uit
Wesley S. is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2008, 18:22   #51 (permalink)
Registered User

Aplus's Avatar

Net me eerste penalty met C. Ronaldo gehad, gruwelijk die beweging, de keeper shockt ook echt bij die hapering, zo vet

Old 13-10-2008, 19:04   #52 (permalink)
Vr0em VroeM

Just.in's Avatar

FIFA is ook vetter op consoles dan op PC, dus FIFA op de console is gewoon beter dan PES op de console

Old 13-10-2008, 19:09   #53 (permalink)
aka Der Plant!

Cor_vandijk's Avatar

donder toch lekker op allemaal met je fifa... Vanmiddag ff bij de gameshop geweest om nu ff lekker het verschil te merken.

We begonnen met fifa, het was opzich helemaal geen slecht spel, en zag er allemaal erg mooi uit. Maar toch speelde het erg traag, viel me toch een beetje tegen na de verhalen overal..

Toen deden we ff een potje pes, en vondt het na de aftrap al gelijk een stuk leuker spelen, lekker vlot, zag er goed uit ( wel iets minder dan fifa ), leuke bewegingen, en een erg fijne gameplay...

Ik houdt het dus toch bij pes ! Net ook ff de demo gedownload via playstation store, dus zo weer lekker spelen!!

XSH-TUNING
Cor_vandijk is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2008, 19:13   #54 (permalink)
Vr0em VroeM

Just.in's Avatar

Donder toch op met je PES