![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#6 (permalink) |
|
Registered User
|
@vorig topic; Het gaat inderdaad om verweerde lak, althans dat denk ik. Auto is nl. niet nieuw en dus ken je de historie niet. Het gaat om de voorbumper van een Alfa GT, die is sowieso van kunstof maak of 'ie ook gespoten is weet ik niet. Als het de kleur van het kunstof zelf is lijkt het me een ander verhaal te worden?
__________________ |
|
|
|
|
#18 (permalink) |
|
Blata racer...
|
Het ziet er naar uit dat je bumper is overgespoten, als hij echt verweerd zou zijn, dan zou hij ook geen glans meer hebben, en dat heeft jou bumper nog wel redelijk. Een lak kan zijn ware kleur ook verliezen door ontzettend veel krassen, daardoor lijkt hij ook doffer. Maar jou bumper is imo niet dof maar heeft gewoon een andere kleur.
Je zou het kunnen polijsten en proberen er meer glans in te krijgen, maar betwijfel of je de kleur daarmee ophaalt edit: nu ik goed kijk bij de derde foto weet ik 100% zeker dat hij is overgespoten, wat ikzelf al dacht |
|
|
|
|
#23 (permalink) |
|
Registered User
|
Boyd, even een vraagje: Ging vandaag even met de AEG aan de gang, Dus had ik van te voren even de befaamde UV tape gehaald bij de Gamma.
Wat een klotespul zeg, Tijdens het plakken scheurde de tape van de rol steeds af. Is dat normaal of heb ik weer een maandagochtend rolletje. gefeliciteerd met je bedrijf trouwens!! __________________ |
|
|
|
|
#25 (permalink) |
|
Registered User
|
Rolletje tape toevallig in de (koude) schuur laten liggen?
Sta me ook altijd kapot te vloeken als ik op mn werk van die rollen heb. Liggen altijd in onverwarmde loods en bij koud weer kan je er donder op zeggen. Scheuren ze ook altijd af. __________________ |
|
|
|
|
#28 (permalink) | |
|
Registered User
|
Quote:
Ik zag vanmiddag overigens toen ik onder de motorkap keek (omdat de accu op was... vandaar het gezeik @ show je ouders auto topic) dat het er op lijkt dat het gewoon kunstof is met die kleur, dus niet gespoten. Kan dat ook een reden zijn van het oppervlak? Ik moet zeggen dat het kleurverschil in het echt gelukkig wel wat minder is dan op de foto's. Bijvoorbeeld op de onderste foto is de kleur sowieso al helemaal anders dan op die erboven. __________________ |
|
|
|
|
|
#30 (permalink) |
|
Blata racer...
|
@ Nicolas, meestal zie je het aan de randen, als het bijvoorbeeld ergens is afgeplakt, daar zie je dan meestal een lijn lopen van het afplakken. Bij een bumper zal dit waarschijnlijk niet het geval zijn omdat ze die 9/10 er compleet vanaf halen en gewoon volledig opnieuw spuiten. Daarintegen kun je het wel zien aan de structuur van de lak (sinaasappeleffect) Als je dit vergelijkt met de rest van de lak zul je het verschil meteen herkennen.
En kunststof in de kleur van de auto zie je meestal alleen bij stootstrips e.d. het type voorbumper dat jij hebt wordt gewoon in de kleur van de auto meegespoten en is dus niet rood van zichzelf. vergelijk het maar eens met de achterbumper, die is ook van kunststof en zal ongetwijfeld een andere kleur hebben en een andere lakstructuur. De structuur van je lak is nog enigzins te herstellen, er zijn verschillende polijsttechnieken om dit effect te verminderen of zelfs helemaal te verwijderen. Laat dit overigens wel door een prof. doen, aangezien er een behoorlijk risico bij komt kijken ivm schuren. Mocht de bumper ooit schade hebben gehad, kun je onder een bepaalde lichtinval ook zien of er nog sporen van slecht plamuurwerk te zien is. Mocht de bumper ooit gescheurt zijn dan is dit ook aan de achterkant te zien. Ik weet niet hoelang de garantie op de lak is, anders is het misschien mogelijk om de dealer cq fabrikant aansprakelijk te stellen. Een schadebedrijf aangesloten bij focwa is volgens mij ook verplicht een jaar of 4 garantie te geven op schadeherstel. En ik denk dat dit zeker de moeite waard is om even na te checken omdat de auto nog maar 2 jaar jong is. Succes iig. Mocht je de structuur uit je lak willen hebben, dan kan zou ik je daarbij kunnen helpen, heb de juiste materialen en maak gebruik van de nieuwste technieken om dit soort problemen te verhelpen |
|
|
| Sponsored Links |
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|