![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#632 (permalink) | |
|
EPC
|
Quote:
bedankt voor je snelle antwoord alweer. ik heb zelf een alfa 156 groen metalic ![]() dan lijken mij de waxen die ik aangaf het beste, Ben wel een fanatieke poetsen en heb zeker wat meg spul. misschien dan voor de zachtere wax gaan aangezien die misschien iets makkelijker te verwerken is als die harde. Of zeg je van met die kleur auto zou ik die wax eens proberen ![]() Ik ga zoiezo de M16 bestellen heb nu de Gold Class Clear Coat Liquid Wax En wilde dan 2 waxen erbij hebben om te testen op me auto. + om eventueel wat andere auto's mee te verfraaien __________________ |
|
|
|
|
|
#633 (permalink) |
|
Fruttelkutje
|
Telt dit ook?
Net de auto van me ouders gedaan. 1. Schuimwassen 2. Met een MF doek auto schoongemaakt 3. Spoelen 4. Hotwax 5. Glansspoelen Met zo'n lans allemaal. Ik doe niet te veel moeite in deze tijd van het jaar wordt toch weer vies. In de zomer keertje goed wassen met 2 emmertjes, klei en wax ![]() zal zo ff picje maken edit: Velgjes ook nog even gedaan met een emmertje sop (warm water+dreft) en afwasborstel ![]() edit2: foto: ![]() Last edited by Pruttelbakje; 26-01-2008 at 14:51. |
|
|
|
|
#634 (permalink) |
|
voorheen foxrider:P
|
Vanaf morgen kan ik mijn nieuwe spulletjes eindelijk eens gebruiken. Vandaag even geordend en fototje gemaakt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En nog 2 foto's van afgelopen dinsdag @ B-polished ![]() ![]() ![]() Morgen gebakje van me moeder helemaal van top tot teen doen. Heb er gewoon zin in ![]() __________________ |
|
|
|
|
#637 (permalink) |
|
Fruttelkutje
|
Komt mama net terug van boodschappen doen zit er al weer een bird-dropping op de auto
Tijdens het rijden gebeurt dus hij is ook nog eens mooi uitgerekt![]() ook nog foto'tje in de post hier een paar boven gedaan. geen slecht resultaat vind ik zelf voor de moeite. |
|
|
|
|
#640 (permalink) |
|
EPC
|
pic van mijn auto hier boven is na het wassen met meg gold shampo en gold liquid wax,
misschien dta die M16 of dubble juice nog een mooier resultaat leverd, iemand enig idee welke een aanrader is, aangezien kleur van de auto nogal beetje appart is. __________________ |
|
|
|
|
#641 (permalink) | |
|
|
Quote:
Gister en vandaag bezig geweest aan de auto van mijn moeder. Een heuse 92'er Opel Vectra met rondom deuken en krassen. Doel voor mij was de swirls eruit te halen en de lak weer te laten glimmen als nieuw. Voor foto's ![]() Swirls hier al zichtbaar onder het vuil ![]() ![]() Bescherming? ![]() ![]() ![]() Wheel brightener doet ze werk ![]() Auto gesnowfoamed ![]() ![]() ![]() ![]() na 5 minuutjes ![]() ![]() Daarna afgespoten met hogedrukreiniger. Auto gewassen, afgedroogd en gekleid en binnen gezet om wat foto's te maken van de lak ![]() Testspot op de kofferbak. Hier is de rechterkant gedaan met menzerna intensive polish + oranje LC pad + Meguiars G220. ![]() En hier is de hele kofferbak gedaan ![]() Achterpaneel gedaan ![]() Dak voor ![]() ![]() Dak na ![]() ![]() 50/50 ![]() Achterdeur gedaan ![]() ![]() Onderkant deur voor ![]() Onderkant deur na ![]() ![]() 50/50 motorkap ![]() Einde dag 1 ![]() Vandaag verder gegaan. - #7 machinaal opgebracht - Dodo Banana Flavour opgebracht en na 10 minuten afgenomen - Banden behandeld - Kunststof behandeld - Ramen behandeld - Pete's 53 wax opgebracht en na 10 minuten opgebracht (had beide waxen nieuw dus wou ze even testen. Ik vond dodo lekkerder werken, vooral het afnemen was super . Glansverschil kun ik niet zien in de garage![]() Na foto's ![]() ![]() En buiten, natuurlijk geen zon... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#654 (permalink) |
|
|
Vandaag Ford Focus gedaan, en gister me eigen karretje ff gewassen en gewaxt.
![]() ![]() http://www.meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=5440 __________________ |
|
|
|
|
#655 (permalink) |
|
Vanuit Leeuwarden!
|
Boyd, me pa heeft dus een Lexus IS 250 gekocht.. lever tijd van 2 maanden..
Maargoed, het is dus niet mogelijk om daar blanke lak of metalic lak over te krijgen. De kleur is zwart. Nou heb ik bij een poetsbedrijf gewerkt. En daar hadden we dan teflon. Alleen is die behandeling 250 eu. En die baas moet ik neit meer. Dus dat moet dan ook betaald worden. Dat is dus een extra beschermlaag omdat er dus verder niks over heen zit. Het moet dus echt beter zijn dan wax, dat gaat er zowiezo altijd wel op. Maar heb jij ook zoiets van Meqeuaoars? En wat kost het als jij dat er over heen gooit? Mag via PM uiteraard.Voor de rest is ie splinternieuw, en komt ie binnen 2 weken langs. Dus swirls zul je niet aantreffen ![]() __________________ |
|
|
|
|
#657 (permalink) | |
|
Squadra Italia
|
Quote:
![]() wel het mooiste. Zorg dat de dealer er weinig aan doet. Ik ken zat dealers die er even de tol over halen waardoor je dus brute hologrammen ziet. Of door een wasstraat halen en dus swirls krijgt.Ik kan er een langdurige nano sealant opzetten icm met een zeer duurzame wax. Hier zal je lang profijt van hebben. Teflon is 1 grote lariekoek. De zogenaamde Teflon/pantser lagen (waxoil,FLON4000,waxguard etc). Dat is met name marketing/sales (met name de naam teflon,ik doe zelf ook die opleiding, maar dat staat er even buiten ) Vaak proberen dealers deze optie te verkopen voor heel veel geld. Hier verdienen ze grof op naar mijn mening. Paar vrienden die ik van het poetsen ken en die deze behandelingen bij dealers doen spreek ik regelmatig. De inkoop prijs is stevig maar dan nog zit er een hele flinke marge op. Ook verschilt de prijs van €250 tot 800+ voor een en dezelfde behandeling. Het meeste werk zit hem in de voorbereiding van de lak. Als dat niet goed gebeurt dan blijf je dat altijd zien. Eventuele hologrammen en swirls behoren dus proffesioneel weg gewerkt te worden voordat de lak beschermd wordt. Echter laat dit bij veel bedrijven de wensen over. Het moet allemaal snel snel in plaats van goed de tijd te nemen en een perfect resultaat af te leveren. (De lak moet worden gepolijst en voorbereid op de beschermlaag. Zoals ik hiervoor al heb geschreven, echte glans en reflectie krijg je niet door alleen een wax maar door de voorbereiding. Als je voorbereiding niet deugt dan is het eindresultaat ook niet 100%) Vaak worden deze behandelingen verkocht met een garantie voor 36 maanden voor nieuwe auto's of 24 voor 2e hands wagens. Enige wat je hoeft te doen is onderhouden met hun speciale shampoo's ed. Die ook flink knaken en tijd kosten Het resultaat van die zogenaamde teflon lagen zijn prima, maar veel te duur voor een "sealant". Grappig detail van deze PTFE (PolyTetraFluorEthyleen oftewel teflon lagen), niets houdt er op, dus waarom zou het hechten op je lak?. Nu zal je denken maar mijn Tefal pan heeft dat ook!, klopt maar dit wordt onder hoge temperatuur ingebakken. En dat gebeurt niet op de laklaag van je auto. Dus bij mij is nog steeds het nut van een teflon behandeling (behalve commercieel) niet bewezen.... Heb al heel wat mensen gehad die deze laag eraf willen omdat ze niet tevreden zijn met deze laag. Even kleien of goede paintcleaner en de laag is eraf! Tevens vind ik dat je het mooiste resultaat behaald met een goede (carnauba) wax! Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Heb al veel mensen gehad die niet tevreden waren over hun teflon laag en mij gevraagd hebben deze te verwijderen en te vervangen voor beter .__________________ Last edited by BoydM; 29-01-2008 at 22:58. |
|
|
|
|
| Bookmarks |
| Thread Tools | |
|
|