Het Scooter Forum by Scooterforum.net  

Welcome to the Scooter Forum.
Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races.
Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands.
Use this to search our site:
Google

Go Back   Het Scooter Forum by Scooterforum.net > General Chat > General Chat > Auto's en Motoren

Forum Sponsors
Hier adverteren?

Closed Thread

LinkBack Thread Tools
Old 28-08-2008, 23:20   #31 (permalink)
Registered User

Piels's Avatar

Send a message via AIM to Piels
Ben nu Long Way Down aan het kijken, nog meer mensen die dit kijken? Best leuk

Old 28-08-2008, 23:33   #32 (permalink)
Supermotard

rieju-pim's Avatar

Send a message via AIM to rieju-pim
Quote:
Originally Posted by nooby View Post
Allen,

Nu ik al een auto heb & vast werk kan ik beginnen sparen voor een moto. Ben al wat aan het rondzoeken en kom wel bij paar mooie uit. Helaas ken ik er niets van . Iemand paar voorstelletjes voor een goede beginnersmoto? Moet wel een supermotard zijn.

Alvast bedankt.
Ktm lc4 +2003

Of mijn ktm 300

Old 28-08-2008, 23:35   #33 (permalink)
hawdi ho

nooby's Avatar

Bedankt .

En is Husaberg iets?
nooby is offline  
Old 28-08-2008, 23:47   #34 (permalink)
Supermotard

rieju-pim's Avatar

competitie motoren, bruut vermogen en veel vermogen, hebben veel onderhoud nodig, blokken van voor 2003-2004 zijn nog niet echt betrouwbaar.

Old 28-08-2008, 23:50   #35 (permalink)
hawdi ho

nooby's Avatar

Mmh toch maar niet dan . Thanks
nooby is offline  
Old 29-08-2008, 00:05   #36 (permalink)
Registered User

Lennox's Avatar

Send a message via AIM to Lennox
Quote:
Originally Posted by Piels View Post
Ook tof om te kijken is dan die repo dat ze mee gaan doen aan Dakar. Is ook met die Charley.

Old 29-08-2008, 00:27   #37 (permalink)
Suzuki TL1000R

-arthur-'s Avatar

Send a message via AIM to -arthur-
vanaaf me nieuwe remleidingen opgehaald morgen maar eens monteren....

NX Speed Sonic in opbouw
-arthur- is offline  
Old 29-08-2008, 00:46   #38 (permalink)
Koning

Vale-46's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik View Post
Nou ik wens je veel sterkte met die helm! Heb echt alleen maar gezeik gehad met m'n Suomy, maar dat kwam voornamelijk door het iridium-vizier en het gepruts van Arie Molenaar.
Waarom zeg je dit nu alsof dit een een kuthelm is?
Ik rijdt al serieus lang met dit tye helm en vind het echt een goede fijne helm.
Suomy is echt 1 van de betere helmen!

Old 29-08-2008, 08:53   #39 (permalink)
Klaaswaaltje

Arne's Avatar

Send a message via AIM to Arne Send a message via Yahoo to Arne
Quote:
Originally Posted by Piels View Post
Ja kijk ik ook, erg leuk.

Old 29-08-2008, 10:48   #40 (permalink)
#130 Little Bastard

BartB.'s Avatar

is dat met die 2 (of 3?) kerel op zon bmw GS 1200 ?

laatst wel iets van gezien dat ze dwars door Rusland gingen midden in de lente en alle wegen weg waren ivm smeltwater ed.... best gek die lui
BartB. is offline  
Old 29-08-2008, 11:31   #41 (permalink)
Koos oorlelloos

Crazybond700's Avatar

Je kon ook een prijs winnen bij veronica dat je een stukje op een bmw van het parcour van die serie mee ging rijden.

Old 29-08-2008, 12:12   #42 (permalink)
º

Jelle's Avatar

Send a message via ICQ to Jelle Send a message via MSN to Jelle
Vet ding:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...p=2&scopeId=MB

Old 29-08-2008, 12:41   #43 (permalink)
neger.

Maykel's Avatar

Send a message via AIM to Maykel Send a message via MSN to Maykel
Tof pak ruben, vind dat wit wel nice !

Old 29-08-2008, 14:28   #44 (permalink)
Suzuki TL1000R

-arthur-'s Avatar

Send a message via AIM to -arthur-
Quote:
Originally Posted by -arthur- View Post
vanaaf me nieuwe remleidingen opgehaald morgen maar eens monteren....
done zo maar eens een stuk rijden ermee.... alles weer netjes gewassen en gepoetst

NX Speed Sonic in opbouw
-arthur- is offline  
Old 29-08-2008, 14:53   #45 (permalink)
6.26

René S.'s Avatar

Ik heb het probleem dat wanneer ik op reserve moet en niet snel genoeg ben(dus de motor uitvalt) ik een kwartier kan wachten voordat hij het weer doet.

Kawa kwaaltje?

René S. is offline  
Old 29-08-2008, 16:13   #46 (permalink)
Registered User

Rowan's Avatar

Send a message via AIM to Rowan
Bij mijn kawa totaal geen last van, start echt direct na het uitvallen. (het is mij 2 keer overkomen)

Old 29-08-2008, 18:25   #47 (permalink)
vtr1000 SP1

SebastianE's Avatar

Send a message via MSN to SebastianE
Op mijn sp1 heb ik van die platte knipperlichten(lijken we auto knipperlichten) voor, deze zitten met een hele grote plastic moer aangedraaid, is dat altijd zo bij die dingen
SebastianE is offline  
Old 29-08-2008, 22:58   #48 (permalink)
320mm rempowah

Hans F.'s Avatar

lijkt me aftermarket, Honda heeft eigenlijk altijd van die uitstekende huge dingen? Volgens mij ook te koop voor brommers e.d..
Hans F. is offline  
Old 29-08-2008, 23:16   #49 (permalink)
vtr1000 SP1

SebastianE's Avatar

Send a message via MSN to SebastianE
idd, dat wist ik al, maar dit ziet er zo made in china uit
SebastianE is offline  
Old 29-08-2008, 23:35   #50 (permalink)
320mm rempowah

Hans F.'s Avatar

zit het zoiets als dit? http://www.50cc.nl/plaatje2.asp?Img=18586.jpg
Hans F. is offline  
Old 29-08-2008, 23:49   #51 (permalink)
GSX-R600 K2

SiRoj's Avatar

Voor de niet MF-ers:

Jarenlang heb ik me geërgerd aan motorrijders. Steeds vaker, en steeds meer. Want zeg nou zelf, motorrijders: ze doen maar! Houden zich aan god noch gebod. Gedragen zich of de weg van hen is. Schieten overal maar tussendoor. Halen in zoals hen goeddunkt: links, rechts, of door het midden. Het maakt niet uit, als zij maar komen waar ze willen zijn. En wel zo snel mogelijk! Ze doen of ze zich aan de regels houden die ze ondertussen aan hun laars lappen. Hun motorlaars. Ook zoiets: zoals ze er uit zien, in hun motortenues. Zogenaamd stoer. Wat een aanstellerij. Leernichten zijn het! Het gaat allemaal over hen. Als zij maar kunnen doen waar ze zin in hebben. Wat hen het beste uitkomt. Aso’s op twee wielen. En ondertussen lekker zwaaien naar elkaar. Mannen van het handje! Je hoort ze denken: Wij hebben het voor elkaar hoor. Laat die sukkels in hun middenklassers en leasebakken maar voelen hoe braaf en dom ze zijn. Netjes ritsen. Niet rechts inhalen. Je aan de maximumsnelheid houden. Wat een benauwde burgers. Enzovoorts…

Tot iemand op een dag tegen me zei: Joh, je bent gewoon jaloers! Daar werd ik boos over. Helemaal niet! Het zijn toch aso’s? Enzovoorts. Inmiddels weet ik, dat dit het teken is: boos worden. Als ik boos word als iemand zegt dat ik ‘gewoon jaloers’ ben dan weet ik genoeg. Dan is het waar. En niet een beetje waar. Dan is het heel erg waar. Dan ben ik ontzettend jaloers. Ik ben er achter gekomen door me te verplaatsen. Mezelf te verplaatsen in die ander waar ik me zo godsgruwelijk aan erger. Een motorrijder dus, op zijn motor. Het is druk, vol, file. En ik zit op een motor in plaats van in m’n auto. De auto’s kruipen voort, mijn motor rijdt. Ik ben op tijd op m’n bestemming, terwijl ik de automobilisten geërgerd ‘Ik ben wat later’ zie mimen. Ik voel me vrij, beweeglijk, onafhankelijk. De bestuurders zitten stuurs achter hun stuur. Ik kan doen waar ik zin in heb. Ik kan heen waar ik heen wil. Ik kan gaan en staan waar ik wil. En ik kom nog op tijd ook. King of the road. Ik voel me vrij.

Het is een wonderlijke ervaring die mij in een klap veel duidelijk maakt. Motorrijders doen wat ik eigenlijk zo graag wil. Me helemaal vrij voelen. Motorrijden betekent voor mij blijkbaar vrijheid. Omdat ik het op de een of andere manier misschien niet voor elkaar krijg om me echt helemaal vrij te voelen ben ik jaloers op mensen die dat in mijn beleving blijkbaar wel zijn. Natuurlijk heb ik geen idee of dat echt zo is. Of motorrijders zich echt vrij voelen. Misschien is het wel verschrikkelijk benauwd in zo’n motorpak. Of is om zo’n benzinetank geklemd zitten eigenlijk een heel krampachtige houding. En zou ik helemaal geen zin hebben om naar al die andere motorrijders te zwaaien omdat dat onder motorrijders schijnt te horen. Wie weet, maar daar gaat het niet om. Ik ben er achter dat mijn groeiende ergernis gewoon jaloezie is. Dat scheelt veel energie. Ik maak me sindsdien niet meer druk over motorrijders. Inderdaad, ze doen maar! En ik ook. Bezig met mijn eigen vrijheid. En die zit geloof ik van binnen.

Laatst bij het stoplicht maakte een motor een wheely, hij scheurde weg op zijn achterwiel. Bleef wel vijftig meter op een wiel rijden. Mooi gezicht.

‘Je kunt van een ander niet uitstaan wat je jezelf niet wilt toestaan.’

(Bron: MF dus )

Old 29-08-2008, 23:56   #52 (permalink)
Registered User

WheeleX's Avatar

Leuk stukje

Morgen ga ik eens echte foto's maken van me bike Heb Canon eos450d gekocht

Old 30-08-2008, 00:08   #53 (permalink)
Registered User

Lennox's Avatar

Send a message via AIM to Lennox
Nice one

Old 30-08-2008, 01:53   #54 (permalink)
B R O E M !!

PvdH's Avatar

De enige echte irritante zijn de lui die eerst moeilijk tussen de voor het stoplicht wachtende auto's heen slingeren en vervolgens niet op staan te letten op het groene licht.. moeten ze eerst perse vooraan staan.. toeter je dan ff krijg je gelijk een middelvinger

en nee daar ben ik niet jaloers op

Old 30-08-2008, 09:04   #55 (permalink)
Nu ook een GC slet..

Jaspah's Avatar

My scooter:
ScooterbaseID
Haha ja dat vind ik ook fucking lomp

Als ik dr tussendoor kruip om voor aan te staan, laat ik 'm ook in z'n 1 staan... en zorg ik gewoon dat ik sowieso als 1e weg ben zodat dr niemand verder last van heeft.
Ik vind dat namelijk echt irritant als ik auto rijd, en dr staat zo'n eikel voor me die niet door heeft dat het groen is terwijl ie eerst zonodig dr voor moet

Het valt me trouwens wel op dat die reclame van de overheid een beetje begint te helpen... ''geef motorrijders de ruimte in de file''
Steeds vaker gaan auto's wat opzij om me ruimte te geven als het langzaam doorrijdt in de stad, bij stoplichten of als er bv file is op de snelweg. Lekker hoor

Old 30-08-2008, 10:30   #56 (permalink)
GSX-R600 K2

SiRoj's Avatar

Alleen is dat 'geef motorrijders de ruimte' niet bedoeld voor bij stoplichten, ik dacht dat je daar officieel ook niet tussendoor mag.. Ik ben er al eens voor aangehouden toen ik er stapvoets rechts langs ging over een fietspad (met onderbroken streep).. Hij wilde me even vertellen dat hij het niet zo goed vond wat ik deed, maar ik kreeg geen boete..

Old 30-08-2008, 11:29   #57 (permalink)
Koos oorlelloos

Crazybond700's Avatar

Je mag ook niet rechts inhalen

Tenzij er voorgesorteerd word.

En ik heb hele vakantie file gereden, en je ziet inderdaad opzich best veel mensen aan de kant schieten Helaas ook nog van die invoegende losers die dus helemaal niet kijken. Daarom ga ik meestal bij die invoegstroken gewoon even links rijden.

Old 30-08-2008, 12:27   #58 (permalink)
Supermotard

rieju-pim's Avatar

Merkt inderdaad dat er steeds meer mensen aan de kant gaan voor motorrijders, rijd echt stukken fijner door de file.

Over t vooraan gaan staan bij t stoplicht, ik zat laatst tegen de zon in te kijken bij t stoplicht, keek ik ff opzij ging die net op groen. die vent achter me metteen als een mongool om me heen, DAAR kan ik dus echt niet tegen ff later was ie half doof schat ik zo

Old 30-08-2008, 14:18