![]() |
|
Welcome to the Scooter Forum. Everything about your scooter and fast scooters! If you want to post a message you have to register We provide information about how to tune your scooter and about the scooter meetings and scooter races. Enjoy yourself and tune in! Klik hier voor Nederlands. Use this to search our site: |
|
|||||||
![]() |
|
|
LinkBack | Thread Tools |
|
|
#664 (permalink) | |
|
Lets Hyve...
|
Quote:
![]() Wat zal de verzekering van zo'n ding zeggen op m'n 24ste ? ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#666 (permalink) | |
|
E30 0wner.
|
Quote:
Velgen vind ik wel dik ![]() En die velgen van die E36 waren idd om te smullen ![]() ![]() __________________ |
|
|
|
|
|
#668 (permalink) |
|
Lets Hyve...
|
Helemaal zoals ik m zou willen, alleen type velgen weet ik nog niet...
http://auto.marktplaats.nl/bmw/19814...993-zwart.html Alpina b9 ook leuk te maken http://auto.marktplaats.nl/bmw/19223...9-te-koop.html __________________ Last edited by [5th] Douwe; 07-10-2008 at 18:29. |
|
|
|
|
#674 (permalink) | |
|
Koning
|
Quote:
![]() Helemaal hoogglans zwart, lekker laag en verschrikkelijk dikke velgen eronderen hebt een mooie alpina! __________________ |
|
|
|
|
|
#679 (permalink) |
|
Senior Master
|
Zo zwaar zal de auto ondanks het grotere blok nog steeds niet zijn.
Ik heb overigens destijds op de HTS Autotechniek geleerd dat schijfremmen helemaal niet beter zijn dan trommelremmen maar dat ze er puur voor het idee/gevoel en de look op zaten. Het was wel een assistent n00b die het vertelde, vond z'n verhaal ook onlogisch. |
|
|
|
|
#685 (permalink) |
|
Was Pd-tuning
|
Trommelremmen vs schijfremmen
In theorie zouden trommels beter moeten remmen als schijfremmen, schijfremmen worden alleen beter gekoeld dus hebben langer een constant remvermogen trommels kunnen op hogere temperatuur hun remvermogen totaal kwijt raken door ''een glazige laag rommel'' wat bij een hoge temperatuur vrijkomt.__________________ |
|
|
|
|
#686 (permalink) |
|
Robin:L
|
Ik wil nog wat toevoegen aan het stukje van pepijn. Wanneer je remt met een trommelrem zal door de hitte het huis uitzetten en dus ook de remkracht afnemen doordat je zachter tegen de buitenkant aan zal duwen.
Bij schijfremmen is dit juist andersom. Je knijpt in de schijf met de blokjes. De schijf wordt warm en zet uit waardoor je nog harder in schijf zal knijpen. Krijg je natuurlijk ook weer het punt dat het te warm wordt en je het probleem van "faden" krijgt maar dat terzijde. __________________ |
|
|